Hyödyllisiä linkkejä

• Suomen vanhempainliitto Suomen Vanhempainliitto on varhaiskasvatuksen, perusopetuksen ja toisen asteen oppilaitosten yhteydessä toimivien vanhempainyhdistysten yhteistyöjärjestö.Liiton ydintehtäviä ovat: Vanhempaintoiminnan tukeminen, Kodin ja koulun yhteistyönsekä kasvatuskumppanuuden kehittäminen, Vanhemmuuden tukeminen sekä lasten ja perheiden hyvinvoinnin edistäminen
  • Mannerheimin lastensuojeluliitto MLL:n päätehtävä on edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. Sivustolla mm. Tukivinkkejä arjen tilanteisiin , Huoli nuoren koulunkäynnistä , Vanhempi nuoren koulunkäynnin tukena
  • Väestöliitto Väestöliitto on sosiaali- ja terveysalalla toimiva asiantuntijajärjestö.Väestöliitto edistää sääntöjensä mukaisesti perheiden, nuorten ja koko väestön hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta sekä onnellista ja tasapainoista elämää.
  • Väestöliitto/Lapsi ja seksuaalisuus Moni äiti ja isä miettii, minkä ikäiselle lapselle voi puhua seksuaalisuudesta ja miten se kannattaa tehdä. Ennen näistä asioista ei puhuttu. Väestöliiton kattava tietopankki tarjoaa apua vanhemmille ja varhaiskasvattajille.
  • Väestöliitto/Nuoret Sivusto, jonne voit vanhempana ohjata nuoren murrosikäisen. Väestöliiton nuorten nettisivujen tehtävänä on toimia alle 20-vuotiaiden nuorten tukena seksuaaliterveyteen liittyvissä asioissa. Sivuilla on tietoa ja verkkopalveluja, joiden avulla nuori voi selvitellä mieltä askarruttavia seksuaaliterveyteen liittyviä asioita.​
  • Urpot.fi  (Väestöliitto) Tämä sivusto on tarkoitettu kaikille meille teini-ikäisten vanhemmille, jotka olemme kuulleet olevamme urpoja tai tunnemme olomme urpoksi. Täältä löydät vinkkejä, apua, vertaistukea ja linkkejä murrosikäisten kanssa toimimiseen.
  • Perheaikaa.fi (Väestöliitto) Tervetuloa Perheaikaa.fi –sivustolle! Palvelumme on suunnattu kaikille lasta suunnitteleville, odottaville sekä pikkulapsiperheiden vanhemmille.
  • Ikärajat.fi palvelua ylläpitää Kansallisen audiovisuaalisen instituutin
    mediakasvatus- ja kuvaohjelmayksikkö MEKU.
  • Mielenterveysseura materiaalit Mielenterveysseura julkaisee sekä maksuttomia että maksullisia lehtiä, esitteitä, työvälineitä ja oppaita joista on hyötyä sekä vanhemmille että opettajille.