Yhdistyksen toiminnan tueksi

Hyvä hallinto ja asianmukaisesti hoidettu kirjanpito ovat toimivan yhdistyksen kivijalka.

Yhdistyksen hallinnosta ja toiminnasta vastaa yhdistyksen johtokunta. Johtokuntaa johtaa puheenjohtaja. Johtokunta ja puheenjohtaja valitaan sääntömääräisessä vuosikokouksessa. Vuosikokouksessa valitaan myös muut säännöissä määrätyt toimihenkilöt. Johtokunnan järjestäytymiskokouksessa valitaan varapuheenjohtaja, sihteeri sekä rahastonhoitaja.

Puheenjohtaja laatii kokouksiin esityslistan. Sihteeri kirjoittaa pöytäkirjat, jotka lähetetään sähköpostilla johtokunnan jäsenille sekä laitetaan yhdistyksen nettisivuille. Puheenjohtaja on myös päävastuussa yhdistyksen sähköpostiliikenteestä.

Hyvissä ajoin ennen sääntömääräistä vuosikokousta rahastonhoitaja toimittaa kauden tilinpäätöksen tilintarkastajille. Tilintarkastajat esittävät lausuntonsa vuosikokouksessa.

Puheenjohtaja sekä rahastonhoitaja yhdessä huolehtivat stipendit koululle keväällä.

Opettajajäsen on yhteyshenkilönä vanhempien ja opettajakunnan välillä. Hän kertoo koulun tuoreimmat kuulumiset vanhemmille sekä vie viestiä vanhemmilta koulun henkilökunnalle. Opettajajäsen on kokouksissa mukana ideoimassa toimintaa.

Tässä muutamia materiaaleja mm. Suomen vanhempainliiton sivuilta toiminnan tukemiseksi: